Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 1 éve
Miközben sok nagyvárosi autótulajdonos túlbecsüli a tömegközlekedés és alulbecsüli az autós közlekedés időigényét, elfeledkezik az olyan időkiesésről, mint a szervizben, műszaki vizsgán, gumicserén, autómosóban, parkolókeresésben, benzinkúton és egyéb helyeken elvesztegetett időt, ami éves szinten komoly időt tesz ki.
...
Még valami. Ha autózol, _figyelned _kell! nem mélázhatsz el. Nem művelődhetsz, nem gondolkodhatsz tovább a befejezetlen szellemi munkádon, mint tömegközlekedés közben.
http://autokmotorok.network.hu/forumtema/az-elet-auto-nelkul
Hozzászólások eddig: 35
M Imre üzente 1 hete
Ne feledjétek, ma még tehettek a Kiserdő jövőjéért!
Ma jár le a határidő a fővárosi településterv véleményezésében. Tiltakozzunk együtt a Határ úti Kiserdőt veszélyeztető beruházással szemben!
Írjatok a telepulesterv@budapest.hu címre ma éjfélig! Használjátok akár azt a levéltervet, amit mi is elküldtünk a Fővárosi Önkormányzatnak (kommentben találjátok).
https://drive.google.com/file/d/1Jo3FlH3lbnF7YfXgLp2ZSIg2k9TIFmVr/view
Osszátok meg a posztot, hogy minél több érintetthez eljusson a hír!
___
Újra itt a Galvani híd és nekünk újra meg kell védenünk a Kiserdőt!
A Fővárosi Önkormányzat egy törvényileg kötelező városfejlesztési terv (településterv) elkészítése miatt újra elővette a Galvani híd témáját. Tudjátok, ez az a projekt, ami mai formájában felszámolná a Határ úti Kiserdőt, mi pedig - a Fővárossal közösen - a bíróságon támadtuk meg a hídhoz tartozó első szakasz engedélyeit. Akkor sikerrel jártunk, és egy ideig le is került a híd a napirendről.
A Főváros át is írta volna a hatályos terveit, helyreállítva az évtizedes városfejlesztési koncepciót: a két újonnan építendő déli Duna-hídhoz (Albertfalvi híd és Galvani híd) két önálló körutat tervezve, megakadályozva, hogy a jövőben két Duna-híd együttes forgalma jelenjen meg a Határ úton vagy a Kiserdőben. Ráadásul a Közgyűlés elé terjesztett tervekben mind a Galvani híd, mind az Albertfalvi híd "szelídült" volna: előbbi a pesti, utóbbi a budai oldalon veszítette volna el a közvetlen autópálya kapcsolatát: átmenő tranzitforgalom helyett valóban a dél-budapestiek életét szolgálva a jövőben.
Ez lett volna a jó irány. Vitézy Dávid és Baranyi Krisztina fővárosi képviselők azonban egy olyan módosítót terjesztettek be, ami visszaállítja azt a tervet, amit egyszer már elkaszált a Fővárosi Törvényszék. A módosítót Karácsony Gergely főpolgármester befogadta, így most ezzel a tartalommal zajlik az új településterv véleményezése.
Igen, egyelőre csak a véleményezése. Éppen ezért most rajtunk a sor, hogy elmondjuk a véleményünket! Szerintünk nem szabad két új Duna-híd forgalmát egyetlen útra terelni, különösen nem, ha ennek a Kiserdő látja a kárát. Nem az átmenő gépjárműforgalom növelésére van szükség, hanem fenntartható, élhető városrészekre, több közösségi közlekedésre és a meglévő zöld megőrzésére.
Mondd el te is a véleményedet május 8., csütörtökig! Küldj emailt a telepulesterv@budapest.hu címre, vagy látogass el a Főpolgármesteri Hivatal ügyfélszolgálati irodájába.
Mert tudjátok: VAN MÁS ÚT!
https://www.facebook.com/photo?fbid=1084277213744373
___
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/aquincumi_galvani_albertfalvai_hid
M Imre üzente 4 hónapja
Az új KRESZ-ről naprakészen:
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-kresz-tortenete
2024 végi teszt képsorozat:
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/kreszvaltozas_teszt__2024_01
M Imre üzente 5 hónapja
Ma is vezess óvatosan! (péntek 13.)
Gyalogosként is legyél körültekintő!!
http://autovezetes.network.hu/video/zene/tom_waits__wrong_side_of_the_road
M Imre üzente 5 hónapja
Százmilliárdos hasznot hozna Budapesten a parkolási díjak emelése # A budapesti parkolási díjak radikális megemelése, a zöld rendszámú autók ingyenes parkolásának megszüntetése, a belső kerületekben a hétvégi parkolás ingyenességének eltörlése. Egyebek mellett ezek a javaslatok is szerepelnek a Levegő Munkacsoport, A Járda Gyalogosoké, A Járókelő Közhasznú Egyesület, a Közlekedő Tömeg Egyesület, a Magyar Közlekedési Klub, a Mi utcánk és a Város és Mobilitás Intézet közös javaslatában.
http://autovezetes.network.hu/video/klubvideok/a_parkolasi_dijak_emelesevel_az_elheto_budapestert
M Imre üzente 7 hónapja
A mai helyzet viszont tarthatatlan. Azok is a főútvonalra menekülnek, akik ismerik a szabályt, s azok is, akik nem, mondván, ott nem lehet vita, mindig nekik van előnyük, így a túlzsúfolt főútvonalakon, elsősorban a csúcsforgalmi időszakokban »dugók« képződnek, szinte teljesen megbénul a közlekedés. A megoldás csak az lehet, hogy erélyesen megköveteljük a jó szabályok betartását.” – Népszava, 1963. december (91. évfolyam, 281–305. szám)1963-12-31 / 305. szám
Meg kell tanulni közlekednünk
Az 1976-as változtatás egyik fő jellemzője, hogy a gépjárművek mellett a többi közlekedőre vonatkozó szabályokat is pontosította. A korabeli cikk mondatai örök érvényűek:
-- „Meg kell tanulni közlekednünk, tudomásul véve az egymásra utaltságot, azt, hogy kollektív tevékenységről van szó”
„A KRESZ nem törekszik, nem is törekedhet arra, hogy minden forgalmi helyzetre kész receptet adjon. A meghatározó tényező maga az ember, pontosabban az ember magatartása az utakon, így a KRESZ általános, alapvető keretet ad, rendező elveket, amelyek alapján szabályosan, a másikat is féltve kell közlekedni.”
Ekkor vezették be szabályként, hogy az autóvezetőnek indulás előtt meg kell győződnie a gépjármű megfelelő műszaki állapotáról, előkerült a biztonság kérdése baleset esetén. Talán a legfontosabb előírások ekkor kerültek bele a KRESZ-be...
# a KRESZ története
https://www.vezess.hu/magazin/2024/10/10/ez-a-magyar-kresz-orok-uzenetere/
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-kresz-tortenete
M Imre üzente 8 hónapja
Remélhetőleg, nem az utolsó Critical Mass - Interjúk (NolTV-2011.05.01.)
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/remelhetoleg_nem_az_utolso_critical_mass__interjuk_noltv20110501
M Imre üzente 8 hónapja
A biztosítók rendesen kitolnak rolleresekkel | 2024.09.04.
Nem igazán van ínyükre a biztosítótársaságoknak, hogy kötelező biztosítást kell kínálniuk a rollereseknek. Két régi trükkel próbálják elriasztani őket.
Az elektromos rollerek egyre népszerűbbek az iskolások körében is, miközben a KRESZ még mindig nem rendelkezik egyértelmű szabályozással ezek használatára vonatkozóan. Ez különösen aggasztja a biztosítókat, mivel a rolleres balesetek száma már így is jelentős, és várhatóan a kártérítési igénye növekedni fog.
Felmerül a kérdés: ki fizet, ha nincs biztosítás, és ki a felelős, ha egy gyerek okoz balesetet?
– A CLB biztosítási alkuszcég ezekre a kérdésekre válaszolt közleményében.
A biztosítók nem könnyítik meg a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) megkötését az elektromos rollerekre. Sőt, úgy tűnik, a legtöbb biztosító nem szívesen növeli ügyfélkörét rolleresekkel. A CLB tapasztalatai szerint a biztosítók többsége túlárazással próbálja elriasztani a rollereseket, vagy olyan akadályokat állít eléjük, mintha még a 80-as években élnénk, szóval csak személyesen, a fiókirodákban lehetett ilyen szerződést kötni.
Ez a hozzáállás különösen problémás az online világban, ahol az ügyfelek dolgát ez lényegesen megnehezíti. Talán éppen ez a biztosítók célja – jegyzi meg Németh Péter, a biztosítási cég munkatársa.
Ahogy az elektromos rollerek egyre elterjedtebbé válnak, egyre több baleset történik olyanokkal, akik sem a KRESZ szabályaival nincsenek tisztában, sem a megfelelő védőfelszereléssel nem rendelkeznek. A helyzet különösen aggasztó a tanév kezdetén, mivel egyre több diák választja az elektromos rollert az iskolába járáshoz, lecserélve a korábbi kerékpárokat a gyorsabb, de veszélyesebb kétkerekűekre.
A probléma tovább súlyosbodik azzal, hogy bár a 25 kilogrammnál nehezebb, vagy 25 km/órás sebességet meghaladó rollerekre kötelező biztosítást kötni, közúti használatukat még mindig nem szabályozzák egyértelműen.
Valószínű, hogy a biztosítók attól tartanak, hogy a balesetek és a velük járó bonyolult kártérítési folyamatok miatt a kárigények mértéke megbecsülhetetlen lesz. Ennek elkerülése érdekében a biztosítók egy része adminisztratív eszközökkel vagy rendkívül magas, akár évente 100-150 ezer forintos díjakkal próbálja távol tartani magát a rolleres ügyfelektől.
https://www.vezess.hu/hirek/2024/09/04/a-biztositok-rendesen-kitolnak-rolleresekkel/
M Imre üzente 8 hónapja
Sulizóna: Budapest – biztonságos közlekedés az iskoláknál is
http://autovezetes.network.hu/video/klubvideok/sulizona_budapest__biztonsagos_kozlekedes_az_iskolaknal_is
Puszi és pá! tábla (Kiss and Ride, K+R, K&R)
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/puszi_es_pa_tabla_kiss_and_ride_kr_kr
M Imre üzente 9 hónapja
Budapest halai: Délelőtti meglepetés: "hirtelen" YouTube-filmpremier.
2024 elég filmbő év volt számomra, először is a 2021 óta párhuzamosan forgatott három Körös-vidéki (Magyarországra és Romániára is kiterjedő) téma filmjei közül készült el kettő. Emellett a Tápió-vidékről készült film és a WWF számára készített, országos vízgazdálkodásról szóló kisfilm is hamarosan készen van.
S mindezek mellett még év elején csináltunk két közös projektet György Kriska és Ferenc Kriska anyagaiból: a Megsebzett táj és a Dunavirág Budapesten című filmeket. (Tavasszal több helyen is voltak vetítéseik Budapesten és Szentendrén.)
A dunavirág-rajzások már megkezdődtek idén, így most épp utóbbi filmnek van aktualitása. Ezért aztán nyilvánosan is elérhetővé tesszük a Dunavirág Budapesten című filmet ma 10:55-től.
https://www.youtube.com/watch?v=ZlkSCFdA5vA
Az éjszakai város mindig érdekes filmtéma, bár természetfilmekben ritkán van alkalom megjeleníteni. A dunavirág erre is lehetőséget adott.
(Sajnos, én a premiert pont nem tudom nézni, mert épp úton leszek Tiszafüredre, ahol ma délután 6 órától a Kérész Központban vetítjük a Hegyizenét.)
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1180124536392825&set=a.744853733253243
___
Hasonló filmek
http://utitars.network.hu/video/filmek/edesvizi_gerinctelenek_2021__kriska_ferenc_es_kriska_gyorgy_feloras_filmje
M Imre üzente 9 hónapja
Élet és Irodalom | Legújabb számunkban: A jövő nyáron már 50 fokos hőség is lehet! – Ürge-Vorsatz Diána klímakutatóval beszélget Kardos Ernő.
https://www.es.hu/cikk/2024-08-16/kardos-erno/a-jovo-nyaron-mar-50-fokos-hoseg-is-lehet.html
Ma új ipari és gazdasági forradalomra van szükség, ami nem az értelmetlen tömegfogyasztást ösztönzi, hanem egy jobb életminőség megteremtésén dolgozik, tehát egy jobb minőségű kapitalizmust hoz létre. Nincs például szüksége mindenkinek saját autóra, még az elektromosra sem, amit az emberek kezdenek felismerni.
A cikk a rövid reklám megtekintése után ingyen olvasható!
___
http://netpolgar.network.hu/blog/netpolgar_avagy_digitalis_irastudo_klub_hirei/zoldmozgalmi-tudastar-a-klimahet-tanulsagai-alapjan
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-hoseg-veszelyei-hosegriasztas
M Imre írta 1 napja a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
5 percből 1 óra - A do-in kihívás, amire te is képes vagy! | ...
M Imre írta 1 hete a(z) Közérdekű fórumtémában:
Mi nyílt levelet írtunk Bernadettnek, hogy 10.000 ...
M Imre írta 1 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:
Ne feledjétek, ma még tehettek a Kiserdő jövőjéért! Ma jár le a ...
M Imre írta 3 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
A járdán kerékpárral vendég vagy! https://www.facebook....
M Imre írta 3 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
CM365 - Magyar Kerékpárosklub Szege: Hódmezővásárhelyiek ...
M Imre írta 3 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Kecsup Hírek: Tárgyalóasztal mellett beszélték át a...
M Imre írta 4 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Régebbi történet: Nincsenek bringások és autósok - László...
M Imre írta 4 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Kürti Gábor: a kerékpáros forradalom már elindult – de ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás