Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 2 éve
Miközben sok nagyvárosi autótulajdonos túlbecsüli a tömegközlekedés és alulbecsüli az autós közlekedés időigényét, elfeledkezik az olyan időkiesésről, mint a szervizben, műszaki vizsgán, gumicserén, autómosóban, parkolókeresésben, benzinkúton és egyéb helyeken elvesztegetett időt, ami éves szinten komoly időt tesz ki.
...
Még valami. Ha autózol, _figyelned _kell! nem mélázhatsz el. Nem művelődhetsz, nem gondolkodhatsz tovább a befejezetlen szellemi munkádon, mint tömegközlekedés közben.
http://autokmotorok.network.hu/forumtema/az-elet-auto-nelkul
Hozzászólások eddig: 36
M Imre üzente 17 órája
Tíz éve halt meg László János, a Kerékpáros Klub legendás elnöke, Budapest díszpolgára. Igazi civil volt a szó legnemesebb értelmében: elkötelezett, makacs, ugyanakkor figyelmes és kompromisszumkész. Budapest nagyon sokat köszönhet neki, azok is, akik soha nem bringáznak, hiszen azt az elvet vallotta, hogy ahol jó bringázni, ott jó élni. A kép, amelyen a sorból visszanéz ránk, nagyon jellemző rá, kinn van a dolgozószobám falán. Velünk vagy, János!
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/laszlo_janos_a_magyar_kerekparosklub_legendas_elnoke_budapest_diszpolgara
-\\- -\\- -\\- -\\- -\\-
*** Miért lettem zöld? - László János (MK)
http://autovezetes.network.hu/video/fenntarthato_fejlodes_kozlekedes_kornyezet_/miert_lettem_zold__laszlo_janos_mk
*** László János (MK) előadása a Nemzeti Közlekedési Napokon - 2014.10.29.
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/laszlo_janos_mk_eloadasa_a_nemzeti_kozlekedesi_napokon__20141029
*** Nincsenek bringások és autósok - László János és Kiss Csaba alezredes (sajtótájékoztató: Együtt közlekedünk kampány)
http://autovezetes.network.hu/video/fenntarthato_fejlodes_kozlekedes_kornyezet_/nincsenek_bringasok_es_autosok__laszlo_janos_es_kiss_csaba_alezredes_sajtotajekoztato_egyutt_kozlekedunk_kampany
*** 2011. március 29. - Sajtótájékoztató a kerékpárosok biztonságos közlekedéséről (Óberling József-ORFK-OBB és László János, elnök - Magyar Kerékpárosklub)
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/2011_marcius_29__sajtotajekoztato_a_kerekparosok_biztonsagos_kozlekedeserol_oberling_jozseforfkobb_es_laszlo_janos_elnok__magyar_kerekparosklub-001
*** László János megválik a Magyar Kerékpárosklub szakmai vezetésétől
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/laszlo-janos-megvalik-a-magyar-kerekparosklub-szakmai-vezetesetol
-\\- -\\- -\\- -\\- -\\-
László János (Budapest, 1949. június 16. – Budapest, 2015. december 23.) a magyarországi Critical Mass mozgalom alapítója, a Magyar Kerékpárosklub aktivistája, 2006 és 2015 között elnöke, a rendszerváltás utáni kerékpáros mozgalom egyik fő formálója, kiemelkedő személyisége.
https://hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%A1szl%C3%B3_J%C3%A1nos_(aktivista)
M Imre üzente 7 hónapja
Ne feledjétek, ma még tehettek a Kiserdő jövőjéért!
Ma jár le a határidő a fővárosi településterv véleményezésében. Tiltakozzunk együtt a Határ úti Kiserdőt veszélyeztető beruházással szemben!
Írjatok a telepulesterv@budapest.hu címre ma éjfélig! Használjátok akár azt a levéltervet, amit mi is elküldtünk a Fővárosi Önkormányzatnak (kommentben találjátok).
https://drive.google.com/file/d/1Jo3FlH3lbnF7YfXgLp2ZSIg2k9TIFmVr/view
Osszátok meg a posztot, hogy minél több érintetthez eljusson a hír!
___
Újra itt a Galvani híd és nekünk újra meg kell védenünk a Kiserdőt!
A Fővárosi Önkormányzat egy törvényileg kötelező városfejlesztési terv (településterv) elkészítése miatt újra elővette a Galvani híd témáját. Tudjátok, ez az a projekt, ami mai formájában felszámolná a Határ úti Kiserdőt, mi pedig - a Fővárossal közösen - a bíróságon támadtuk meg a hídhoz tartozó első szakasz engedélyeit. Akkor sikerrel jártunk, és egy ideig le is került a híd a napirendről.
A Főváros át is írta volna a hatályos terveit, helyreállítva az évtizedes városfejlesztési koncepciót: a két újonnan építendő déli Duna-hídhoz (Albertfalvi híd és Galvani híd) két önálló körutat tervezve, megakadályozva, hogy a jövőben két Duna-híd együttes forgalma jelenjen meg a Határ úton vagy a Kiserdőben. Ráadásul a Közgyűlés elé terjesztett tervekben mind a Galvani híd, mind az Albertfalvi híd "szelídült" volna: előbbi a pesti, utóbbi a budai oldalon veszítette volna el a közvetlen autópálya kapcsolatát: átmenő tranzitforgalom helyett valóban a dél-budapestiek életét szolgálva a jövőben.
Ez lett volna a jó irány. Vitézy Dávid és Baranyi Krisztina fővárosi képviselők azonban egy olyan módosítót terjesztettek be, ami visszaállítja azt a tervet, amit egyszer már elkaszált a Fővárosi Törvényszék. A módosítót Karácsony Gergely főpolgármester befogadta, így most ezzel a tartalommal zajlik az új településterv véleményezése.
Igen, egyelőre csak a véleményezése. Éppen ezért most rajtunk a sor, hogy elmondjuk a véleményünket! Szerintünk nem szabad két új Duna-híd forgalmát egyetlen útra terelni, különösen nem, ha ennek a Kiserdő látja a kárát. Nem az átmenő gépjárműforgalom növelésére van szükség, hanem fenntartható, élhető városrészekre, több közösségi közlekedésre és a meglévő zöld megőrzésére.
Mondd el te is a véleményedet május 8., csütörtökig! Küldj emailt a telepulesterv@budapest.hu címre, vagy látogass el a Főpolgármesteri Hivatal ügyfélszolgálati irodájába.
Mert tudjátok: VAN MÁS ÚT!
https://www.facebook.com/photo?fbid=1084277213744373
___
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/aquincumi_galvani_albertfalvai_hid
M Imre üzente 11 hónapja
Az új KRESZ-ről naprakészen:
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-kresz-tortenete
2024 végi teszt képsorozat:
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/kreszvaltozas_teszt__2024_01
M Imre üzente 1 éve
Ma is vezess óvatosan! (péntek 13.)
Gyalogosként is legyél körültekintő!!
http://autovezetes.network.hu/video/zene/tom_waits__wrong_side_of_the_road
M Imre üzente 1 éve
Százmilliárdos hasznot hozna Budapesten a parkolási díjak emelése # A budapesti parkolási díjak radikális megemelése, a zöld rendszámú autók ingyenes parkolásának megszüntetése, a belső kerületekben a hétvégi parkolás ingyenességének eltörlése. Egyebek mellett ezek a javaslatok is szerepelnek a Levegő Munkacsoport, A Járda Gyalogosoké, A Járókelő Közhasznú Egyesület, a Közlekedő Tömeg Egyesület, a Magyar Közlekedési Klub, a Mi utcánk és a Város és Mobilitás Intézet közös javaslatában.
http://autovezetes.network.hu/video/klubvideok/a_parkolasi_dijak_emelesevel_az_elheto_budapestert
M Imre üzente 1 éve
A mai helyzet viszont tarthatatlan. Azok is a főútvonalra menekülnek, akik ismerik a szabályt, s azok is, akik nem, mondván, ott nem lehet vita, mindig nekik van előnyük, így a túlzsúfolt főútvonalakon, elsősorban a csúcsforgalmi időszakokban »dugók« képződnek, szinte teljesen megbénul a közlekedés. A megoldás csak az lehet, hogy erélyesen megköveteljük a jó szabályok betartását.” – Népszava, 1963. december (91. évfolyam, 281–305. szám)1963-12-31 / 305. szám
Meg kell tanulni közlekednünk
Az 1976-as változtatás egyik fő jellemzője, hogy a gépjárművek mellett a többi közlekedőre vonatkozó szabályokat is pontosította. A korabeli cikk mondatai örök érvényűek:
-- „Meg kell tanulni közlekednünk, tudomásul véve az egymásra utaltságot, azt, hogy kollektív tevékenységről van szó”
„A KRESZ nem törekszik, nem is törekedhet arra, hogy minden forgalmi helyzetre kész receptet adjon. A meghatározó tényező maga az ember, pontosabban az ember magatartása az utakon, így a KRESZ általános, alapvető keretet ad, rendező elveket, amelyek alapján szabályosan, a másikat is féltve kell közlekedni.”
Ekkor vezették be szabályként, hogy az autóvezetőnek indulás előtt meg kell győződnie a gépjármű megfelelő műszaki állapotáról, előkerült a biztonság kérdése baleset esetén. Talán a legfontosabb előírások ekkor kerültek bele a KRESZ-be...
# a KRESZ története
https://www.vezess.hu/magazin/2024/10/10/ez-a-magyar-kresz-orok-uzenetere/
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-kresz-tortenete
M Imre üzente 1 éve
Remélhetőleg, nem az utolsó Critical Mass - Interjúk (NolTV-2011.05.01.)
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/remelhetoleg_nem_az_utolso_critical_mass__interjuk_noltv20110501
M Imre üzente 1 éve
A biztosítók rendesen kitolnak rolleresekkel | 2024.09.04.
Nem igazán van ínyükre a biztosítótársaságoknak, hogy kötelező biztosítást kell kínálniuk a rollereseknek. Két régi trükkel próbálják elriasztani őket.
Az elektromos rollerek egyre népszerűbbek az iskolások körében is, miközben a KRESZ még mindig nem rendelkezik egyértelmű szabályozással ezek használatára vonatkozóan. Ez különösen aggasztja a biztosítókat, mivel a rolleres balesetek száma már így is jelentős, és várhatóan a kártérítési igénye növekedni fog.
Felmerül a kérdés: ki fizet, ha nincs biztosítás, és ki a felelős, ha egy gyerek okoz balesetet?
– A CLB biztosítási alkuszcég ezekre a kérdésekre válaszolt közleményében.
A biztosítók nem könnyítik meg a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) megkötését az elektromos rollerekre. Sőt, úgy tűnik, a legtöbb biztosító nem szívesen növeli ügyfélkörét rolleresekkel. A CLB tapasztalatai szerint a biztosítók többsége túlárazással próbálja elriasztani a rollereseket, vagy olyan akadályokat állít eléjük, mintha még a 80-as években élnénk, szóval csak személyesen, a fiókirodákban lehetett ilyen szerződést kötni.
Ez a hozzáállás különösen problémás az online világban, ahol az ügyfelek dolgát ez lényegesen megnehezíti. Talán éppen ez a biztosítók célja – jegyzi meg Németh Péter, a biztosítási cég munkatársa.
Ahogy az elektromos rollerek egyre elterjedtebbé válnak, egyre több baleset történik olyanokkal, akik sem a KRESZ szabályaival nincsenek tisztában, sem a megfelelő védőfelszereléssel nem rendelkeznek. A helyzet különösen aggasztó a tanév kezdetén, mivel egyre több diák választja az elektromos rollert az iskolába járáshoz, lecserélve a korábbi kerékpárokat a gyorsabb, de veszélyesebb kétkerekűekre.
A probléma tovább súlyosbodik azzal, hogy bár a 25 kilogrammnál nehezebb, vagy 25 km/órás sebességet meghaladó rollerekre kötelező biztosítást kötni, közúti használatukat még mindig nem szabályozzák egyértelműen.
Valószínű, hogy a biztosítók attól tartanak, hogy a balesetek és a velük járó bonyolult kártérítési folyamatok miatt a kárigények mértéke megbecsülhetetlen lesz. Ennek elkerülése érdekében a biztosítók egy része adminisztratív eszközökkel vagy rendkívül magas, akár évente 100-150 ezer forintos díjakkal próbálja távol tartani magát a rolleres ügyfelektől.
https://www.vezess.hu/hirek/2024/09/04/a-biztositok-rendesen-kitolnak-rolleresekkel/
M Imre üzente 1 éve
Sulizóna: Budapest – biztonságos közlekedés az iskoláknál is
http://autovezetes.network.hu/video/klubvideok/sulizona_budapest__biztonsagos_kozlekedes_az_iskolaknal_is
Puszi és pá! tábla (Kiss and Ride, K+R, K&R)
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/puszi_es_pa_tabla_kiss_and_ride_kr_kr
M Imre üzente 1 éve
Budapest halai: Délelőtti meglepetés: "hirtelen" YouTube-filmpremier.
2024 elég filmbő év volt számomra, először is a 2021 óta párhuzamosan forgatott három Körös-vidéki (Magyarországra és Romániára is kiterjedő) téma filmjei közül készült el kettő. Emellett a Tápió-vidékről készült film és a WWF számára készített, országos vízgazdálkodásról szóló kisfilm is hamarosan készen van.
S mindezek mellett még év elején csináltunk két közös projektet György Kriska és Ferenc Kriska anyagaiból: a Megsebzett táj és a Dunavirág Budapesten című filmeket. (Tavasszal több helyen is voltak vetítéseik Budapesten és Szentendrén.)
A dunavirág-rajzások már megkezdődtek idén, így most épp utóbbi filmnek van aktualitása. Ezért aztán nyilvánosan is elérhetővé tesszük a Dunavirág Budapesten című filmet ma 10:55-től.
https://www.youtube.com/watch?v=ZlkSCFdA5vA
Az éjszakai város mindig érdekes filmtéma, bár természetfilmekben ritkán van alkalom megjeleníteni. A dunavirág erre is lehetőséget adott.
(Sajnos, én a premiert pont nem tudom nézni, mert épp úton leszek Tiszafüredre, ahol ma délután 6 órától a Kérész Központban vetítjük a Hegyizenét.)
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1180124536392825&set=a.744853733253243
___
Hasonló filmek
http://utitars.network.hu/video/filmek/edesvizi_gerinctelenek_2021__kriska_ferenc_es_kriska_gyorgy_feloras_filmje
M Imre írta 17 órája a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:
Tíz éve halt meg László János, a Kerékpáros Klub legendás ...
M Imre írta 2 napja a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
17 furcsa biciklis szokás, ami normális emberre nem...
M Imre írta 1 hete a(z) Baleset-megelőzés fórumtémában:
Mi Az Az Év-Átfejtés? A YearCompass egy ingyenes ...
M Imre írta 3 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Ezekben a városokban a legjobb kerékpárosnak lenni ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás