Kerékpár: biciklizés népszerűsítése (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1125 fő
  • Képek - 697 db
  • Videók - 83 db
  • Blogbejegyzések - 259 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 349 db

Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1125 fő
  • Képek - 697 db
  • Videók - 83 db
  • Blogbejegyzések - 259 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 349 db

Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1125 fő
  • Képek - 697 db
  • Videók - 83 db
  • Blogbejegyzések - 259 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 349 db

Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1125 fő
  • Képek - 697 db
  • Videók - 83 db
  • Blogbejegyzések - 259 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 349 db

Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

biciklizés népszerűsítése

Ezt a témát [Törölt felhasználó] indította 14 éve

Szerintetek hogy lehetne népszerűsíteni a biciklizést? s a köz érdekévé tenni hogy bicikliutakat rendesen megoldják Budapesten?
Néhány építészhallgató évfolyamtársammal holnap(március 31-én) egy kis "biciklis társasjátékot" szervezünk a hősök terén. Szívesen várunk mindenkit aki esetleg a témához akar hozzá szólni, vagy csak egy kicsit kikapcsolódna velünk.
Szép napot Mindenkinek!

Hozzászólások eddig: 39

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hónapja

Könyvbemutató: Domonkos Csaba - a Lánchíd története 1849-től a XXI. századig
2024. március 7. csütörtök, 18 óra
Kossuth Múzeumhajó fedélzete, Vigadó 2-es ponton
https://www.facebook.com/events/422249300366021/

A hiánypótló kötet elénk tárja 150 éves fővárosunk és a 175 évvel ezelőtt átadott Lánchíd egymástól elválaszthatatlan kapcsolatát szakmailag magas színvonalú, mégis olvasmányos, közérthető formában. A könyv szerzője Domonkos Csaba, Múzeumunk főmuzeológusa.
Az esemény a szabad helyek függvényében nyilvános, azonban regisztrációhoz kötött.
https://forms.gle/K2TTyUiXhG3A9RzT8
A könyv a bemutatót követően webshopunkban is elérhető lesz.
https://kozlekedesimuzeum.hu/webshop/

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Turultól Dunáig - Tatabánya-Dunaalmás kerékpárút az Által-ér mentén

Az Által-ér menti kerékpárutat a 2020. évi "Év kerékpárútja" nyertes Tatabánya-Tata szakasz kapcsán fedeztük fel nemrég. Mint kiderült, Tatabánya felől nem érdemes Tata után visszafordulni, hiszen Dunaalmásig legalább olyan szép, ha nem szebb tájakon halad az út. Ki is találtuk, hogy a Turul szobortól indulva egy igen komplett és jó nevű kerékpártúrát tudunk itt megtenni.

Az útvonal részletes leírását (a különböző verziókkal együtt) itt találjátok:
https://www.mozgasvilag.hu/kerekpar/turautak/tatabanya-dunaalmas-kerekparral--az-altal-er-menti-kerekparuton

Tartalom
0:00 Intro
0:05 Turultól a Dunáig
0:37 A túra könnyebbik része
1:01 Hogyan jussunk fel a Turulhoz?
1:34 Jön a vonat...
https://www.youtube.com/watch?v=QdqmO3j0Yt4

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Phenjan titkos, valódi arcát mutatja meg egy kerékpáros

Észak-Koreából kevés videó szivárog ki, és az a kevés is általában ellenőrzött, a kőkemény kommunista diktatúra vezetése által jóváhagyott felvétel. A valódi mindennapi életről így szinte lehetetlen objektív képet alkotni, de állítólag vannak olyan "vendégek" akik azt raknak fel az internetre amit csak akarnak.

Ilyen a 2012-től évekig a fővárosban, Phenjanban élő élő indonéz szabadúszó fotós Jaka Parker. Neki rengeteg bennfentes videót köszönhetünk, testre rögzített kamerával vette az utcákat, az embereket, a hétköznapi életet. Ezek alapján mondhatni átlagos az élet Phenjan közterein, vannak street food büfék, akárcsak bárhol máshol a világon:

https://www.youtube.com/watch?v=ZdhSuJ47Zqw

Friss feltöltése pedig egy 12 perces, vágatlan kerékpáros túra, melyből alapos képet kapunk a helyi utcaképről. Európai szemmel furcsa, hogy nincs semmilyen reklám az utakon, színes hirdetőtáblák nem jelennek meg a házfalakon. A forgalom ritka, de előfordulnak nyugati autók is, a katonai dzsipektől a régi Mercedeseken át egészen új autókig terjed a paletta.

A felvétel nem új, valószínűleg évekkel ezelőtt rögzítette Parker, aki már nem tartózkodik Észak-Koreában.
http://autovezetes.network.hu/video/vicces_es_erdekes/eszakkorea__kerekparozas_phenjan_utcain

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Budapest. Az első aranykor -\\- Sztereoképek és képeslapfotók a Fortepan és a Deutsche Fotothek gyűjteményéből (1903–1912)

Budapest 150. születésnapja alkalmából egy különleges, több mint száz művet felvonultató fotókiállítást mutat be a Magyar Nemzeti Galéria. A Fortepan digitális fotóarchívummal együttműködésben rendezett tárlat a fővárosnak azt az időszakát jeleníti meg, amikor Budapest a 19. és 20. század fordulóján, a világ egyik legdinamikusabban fejlődő nagyvárosaként, igazi virágkorát élte.

A tárlaton először láthatja a közönség a német képeslapkészítő cég 1903 és 1912 között készült budapesti városfényképeit, amelyeken az emblematikus épületek mellett nemegyszer kis utcai történetekben bukkannak fel a nagyvárosi hétköznapok. A képeslapok a rohamos léptekben fejlődő századfordulós Budapestnek az idelátogatók számára legvonzóbb helyszíneit mutatják be, fókuszukban számtalan pompás, akkor még fiatal épülettel, melyek ma is ikonikus büszkeségei városunknak.

A kiállítás időtartama:
2023. november 15 – 2024. február 18.
https://ligetplusz.hu/budapest-elso-aranykor-mng-2023
___

Könyvesprogram jövő kedd estére:
Kereki Sándor könyvbemutató
Időpont: 2023. december 12., kedd, 17:30
Helyszín: Capa Központ, rendezvényterem
Az Eidolon Centre for Everyday Photography bemutatja Kereki Sándor – A hetvenes évek egy srác szemével című könyvét.
Az eseményen beszélgetnek:
Barakonyi Szabolcs, a könyv képszerkesztője
Kereki Sándor, fotós/operatőr
Petrányi Zsolt, a könyvben megjelenő esszé szerzője
Stalter György, fotóművész
A beszélgetés moderátora:
Szarka Klára, fotótörténész
https://www.facebook.com/events/1339591426745155/

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Fortepan: Megnéztük a SKUBI-t, sőt, átnéztünk rajta.
ez egy klassz projekt, nézzék meg amikor arra járnak - Fortepan képekkel is előfordulnak dobozok.
https://tinyurl.com/ValyoSkubi-fb

Valyo, város és a folyó: Visszatért az indián nyár, így hát irány a Duna-part! A Valyo az 1. Budapesti Köztéri Kortárs Művészeti Biennále eseményei között az egykori fauszodák helyét jelölve a rakpartokra kukucskáló dobozokat, a Jane Haining rakparton pedig egy kortárs fauszodát helyezett ki. A projekt célja, hogy bemutassuk a budapesti fürdőzés múltját és jövőjét.
https://valyo.hu/skubi/
___

2200 új-régi fotó látható a Fortepan Friss-ben, itt:
https://fortepan.hu/hu/photos/?cfrom=2023-10-01&upload=1696118400000

Két szolgálati jellegű közlemény:

- nagy meglepetéssel láttuk, hogy idén 140 olvasónktól, összesen 1.2 millió forintot kaptunk az adó egy százalékokból. Nagyon köszönjük, ez minden eddigit felülmúló összeg, igyekszünk értelmesen felhasználni!

- összeállítottunk egy útmutatót a képek címkézéséhez. Talán nem mindenki tudta, de a fotókhoz - egy rövid online regisztráció után - bárki javasolhat címkéket. Hogy milyen címkékre (kulcsszavakra) gondolunk, és hogy hogy érdemes ezt jól csinálni, arról itt lehet olvasni:
https://fortepan.hu/hu/cimkezes-utmutato/

És elolvasás után rögtön ki is lehet próbálni!

Fortepanos üdvözlettel,
Tamási Miklós

Bővebben itt:
http://netpolgar.network.hu/blog/netpolgar_avagy_digitalis_irastudo_klub_hirei/kicsivel-kesobb-most-tiz-eves-a-fortepan
___

A kerékpározás témaköre itt:
http://autovezetes.network.hu/forum

Válasz

M Imre üzente 7 éve

Sziasztok!

Az Openmaps Project keretében készítettünk egy elég bonyolult jelkulcsú kerékpáros térképet, cserébe nagyon sok minden meg van különböztetve rajta az osm tagek alapján.
A térkép készítése közben észrevettük, hogy pár helyen nagyon nem stimmelnek az egyirányú utcák vonal irányai, és találtunk egyéb tagelési hibákat is.

Úgy érzem emiatt nem csak a kerékpárosoknak lehet hasznára, hanem azoknak is akik szerkesztik az anyagot.
Nézzétek meg.
http://openmaps.eu/ompbiking

Üdv,
Péter
https://groups.google.com/forum/#!msg/openstreetmap-hungary/-TQLHc8aUXE/qSN7lXCtMAAJ

Válasz

M Imre üzente 7 éve

M Imre üzente 8 éve

'A kerékpárod egyébként milyen különlegességekkel bír, amire egy ép kerékpáros nem is gondol?

A bal karomnak van egy speciális támasztéka, amit Édesapám készített egyedileg a számomra. Ilyen kiegészítőt sajnos nem lehet kapni. A fék egy oldalra, a jobb kezemhez van vezetve. Igazából ennyi az eltérés. '

Petra - mint sok más profi triatlonista - úszóként kezdte sportpályafutását, a 100 méteres mell- és a 100 méteres pillangóúszás voltak a fő számai. 16 évesen úszott egy "nem tervezett" világcsúcsot 200 méter mellen, majd 19 évesen bekerült az athéni paralimpia tág keretébe, de végül a nagy megmérettetésre nem jutott ki. Ezután közel 10 évig felhagyott a versenyszerű sportolással, mígnem egy szép napon arra ébredt, hogy "nem maradhat ki a paralimpia az életéből."

2014. januártól már nem úszóként, hanem paratriatlonistaként készül álma megvalósítására. Petra - Lengyel Zsófi és Boronkay Péter mellett - a paratriatlon válogatott tagja, ennek kapcsán beszélgettünk.
...
A tényleges záróvonalnál azonban a kerékpárom első kereke átlógott, mikor leszálltam. Itt kaptam időbüntetést. Ezzel nem is lett volna baj, ha észreveszem, hogy büntetést kaptam. De nem vettem észre. A néhány másodperces időbüntetés letöltése nem befolyásolta volna a helyezésemet, mivel azonban nem töltöttem le, így utólag jogosan kizártak. Nincs mit tenni.

Az erre vonatkozó szabály: A versenyző köteles a bejáratot jelző vonal előtt a kerékpárról leszállni úgy, hogy a kerékpár első kerekének talajjal érintkező pontja a bejáratot jelző vonal előtt legyen, és mindkét lába a kerékpár egyik oldalán a vonal előtt is érintse a talajt.

Ezt ilyen könnyedén, mosolyogva viselted akkor is?

Á, dehogy! Amikor megtudtam, hogy kizártak, akkor ott összeomlottam, fel akartam adni az egészet. Ültem a Michigen-tó partján és sírtam. Sokáig. Aztán rájöttem, hogy a végtelenségig nem maradhatok ott. Felhívtam mindenkit, aki fontos nekem, hogy akkor most mi legyen. Van-e értelme folytatni? És ha igen, akkor hogyan?

A folytatás mellett döntöttem. Azóta még nagyobb erőbedobással készülök. Januártól fizetés nélküli szabadságon vagyok, a tartalékaimból élek, de így minden időmet a felkészülésre tudom fordítani, olyan edzőkkel, olyan egyesületben, ahol minden segítséget megkapok ahhoz, hogy a legjobbat hozzam ki magamból.

Triatlon a paralimpián: 750 m úszásból, 20 km kerékpározásból és 5 km futásból álló sprinttávot kell teljesíteni a versenyzőknek.

Úszóként kezdted a pályafutásod. Ez a legerősebb számod?

Előzetesen én is azt gondoltam, hogy ebben leszek a legjobb, de meglepő módon a kerékpár az erősségem. Valószínűleg a testfelépítésem alapján ez az, ami igazán fekszik nekem. A futásomon kell a legtöbbet javítani, de már az is alakul.
... http://triatlonnoi.hu/index.php/beszelgetesek/122-levay-petra
___
https://www.youtube.com/watch?v=yRCQBPf4oCM&list=RDyRCQBPf4oCM&nohtml5=False#t=9
Kellemes napot!

Válasz

M Imre üzente 8 éve

Lónyai Dániel

Sziasztok!
Szakdolgozatom ürügyén szeretném felkérni azokat, akik országútit, trekkinget, vagy rekumbenst hajtanak, és van 5 percük(mért idő!), töltsék ki ezt a rövid kérdőívet!
Nagyon hálás vagyok minden kitöltésért!

http://goo.gl/forms/PKZJ5f5w39

Köszönöm szépen!

Válasz

M Imre üzente 8 éve

A tervek szerint minden metró és HÉV megálló kap majd bringaparkolót, többnél ilyen fedett design várja majd a kerékpárt közösségi közlekedéssel vegyítőket. Az eddig burkolatlan felület szilárd térkő- és aszfaltburkolatot kapott, valamint a parkoló kapacitását is jelentősen bővítették. A korábbi 53 helyett 121 parkolóhelyet alakítottak ki.
... http://iho.hu/hir/p-r-a-pillangon-hasznaljak-hasznaljak-160130#
___

Papírküllők és faládák

Néhány hónappal ezelőtt láttam egy képet egy bringáról. Ez még nem is lenne nagy újdonság, hiszen ezzel foglalkozunk. Akkor viszont kivételesen nem a bringán akadt meg a szemem, hanem az elejére rögzített fa ládikón.

A nyár és ősz folyamán végeztem egy kis kutatást a magyar bringás kiegészítők piacán, kifejezetten magyar tervezőket és leginkább fából készült termékeket kutatva, azonban nem jártam túl sok sikerrel. Így érthető módon igyekeztem kideríteni, vajon melyik országból származhat a már említett láda, kik gyártják, lehet-e egyáltalán kapni. Nem kis meglepetésemre egy magyar csapatra bukkantam.
... http://cyclechic.blog.hu/2016/02/11/papirkullok_es_faladak
___

A hajlított kormány forradalma: túrakerékpár országúti kormánnyal

Bár a túrakerékpár szó hallatán legtöbbünknek a klasszikus egyenes kormányos trekkingek ugranak be, nagyon is van létjogosultsága a koskormánynak egy utazó bringáján…

Technikai szempontból az országúti túrakerékpárok a komfort országútik, a gravel bike-ok és a már említett terkkingek sajátosságait is felvonultatják. A hajlított kormányos kerékpár kategóriák bontásakor ezt írtuk az országúti túrabringákról:

Az országúti túrakerékpárok családjába a túrafelszereléssel – sárvédők, csomagtartó, világítás stb. – ellátott hajlított kormányos kerékpárok tartoznak, melyeket túrázásra vagy akár városi közlekedésre is használhatunk, a briteknél divatos például az utóbbi alkalmazás. A franciásan randonneur bike-nak hívják, vagy a GT, azaz grand touring elnevezés is használatos. Az ilyen kerékpároknál már nagyon elmosódnak a kategóriák határai, hiszen ha felcsattintunk egy megfelelő mintázatú gumit, akkor rögtön gravel túrakerékpár lesz belőle, főleg ha tárcsafékes kivitelről beszélünk.
... http://bikemag.hu/magazin/hirek/a-hajlitott-kormany-forradalma-turakerekpar-orszaguti-kormannyal

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Halász Áron \ Lyon (Franciaország).: Majd...

M Imre írta 2 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Védjük meg Budapestet! Szavazz a Budapesti ...

M Imre írta 4 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Ilyen is volt régen… (2013.) Első önkéntes parkszépítő akció - ...

M Imre írta 1 hónapja a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

bicibus: ... a gyerekek, felnőttek kíséretében előre ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu