Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát [Törölt felhasználó] indította 15 éve
Szerintetek hogy lehetne népszerűsíteni a biciklizést? s a köz érdekévé tenni hogy bicikliutakat rendesen megoldják Budapesten?
Néhány építészhallgató évfolyamtársammal holnap(március 31-én) egy kis "biciklis társasjátékot" szervezünk a hősök terén. Szívesen várunk mindenkit aki esetleg a témához akar hozzá szólni, vagy csak egy kicsit kikapcsolódna velünk.
Szép napot Mindenkinek!
Hozzászólások eddig: 74
M Imre üzente 2 hete
M Imre üzente 2 hete
CM365 - Magyar Kerékpárosklub Szege: Hódmezővásárhelyiek és a városban közlekedők, figyelem!
Hódmezővásárhelyen is Fenntartható Városi Mobilitási Terv (SUMP) készül, amelynek célja egy biztonságosabb, élhetőbb, és környezetbarát közlekedési rendszer megteremtése a város és térsége számára. A tervezés során kiemelten fontosnak tartják a kerékpáros közlekedés helyzetének, lehetőségeinek, hiányosságainak feltárását is.
A folyamat részeként elindítottak egy lakossági kérdőívet, amely a városlakók mindennapi közlekedési tapasztalataira és véleményére épít. A kérdések között külön blokk foglalkozik a kerékpáros közlekedéssel, ennek használatával, nehézségeivel, lehetőségeivel is.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1008825818122154
A kérdőív teljesen anonim, kitöltése kb. 15 percet vesz igénybe.
Kitöltési határidő: 2025.05.05.
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=it3XauN_1kyq3FTnbAEueMPMi-BX_qlJiVIXgUK-flJUMjJHRklVRk9ZT0FLSDBYUkpDWFFaQjlZMC4u
M Imre üzente 2 hete
Kecsup Hírek: Tárgyalóasztal mellett beszélték át a bringázás kecskeméti problémáit az elmúlt napokban a városházi döntéshozók és a civil szervezet képviselői. Szándékaik szerint ezek a megbeszélések rendszeressé válnak, a folyamatos párbeszéd és szakmai egyeztetés ugyanis létfontosságú abban, hogy a kerékpárosok számára is megfelelő fejlesztések valósuljanak meg.
https://kecsup.hu/2025/04/ujra-leult-egymassal-targyalni-a-kecskemeti-kerekparosklub-es-az-onkormanyzat-unikum/
M Imre üzente 3 hete
Régebbi történet:
Nincsenek bringások és autósok - László János és Kiss Csaba alezredes (sajtótájékoztató: Együtt közlekedünk kampány)
http://autovezetes.network.hu/video/fenntarthato_fejlodes_kozlekedes_kornyezet_/nincsenek_bringasok_es_autosok__laszlo_janos_es_kiss_csaba_alezredes_sajtotajekoztato_egyutt_kozlekedunk_kampany
M Imre üzente 3 hete
Kürti Gábor: a kerékpáros forradalom már elindult – de merünk-e biciklire ülni?
Infostart / InfoRádió - | 2025. április 21.
A kerékpárutak fontosságáról, a Bubik használatának előnyeiről, a kerékpározók számának növekedéséről, a vidék és Budapest közötti különbségekről és az új KRESZ tervezetéről is beszélt Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke az InfoRádió Aréna című műsorában.
A kerékpározás 2025-ben egy közlekedési eszköz, vagy még mindig inkább életforma? Függ attól, hogy hol? Budapesten meg vidéken nyilván más a kép.
Egyre inkább közlekedési eszköz, de ahhoz, hogy nagyobb szintre ugorjon mint közlekedési eszköz, volt egy nagyon fontos életformarész is, azon dobbantott. Sőt, annak idején a futár szubkultúrából jött Budapesten, de egy idő múlva ez teljesen átváltozott, most már elhanyagolható a futárok száma ahhoz képest, hogy hányan bicikliznek. Vidéken teljesen más a helyzet, ott száz éve bicikliznek az emberek, és most is bicikliznek, ott semmilyen kerékpáros öntudat vagy önazonosság nincsen, olyan, mintha a budapesti metrón megkérdeznénk egy embert, hogy ő metrós-e.
https://www.youtube.com/watch?v=zwXAwCMv8JY
Mennyire kell szigorúan venni a KRESZ szabályait? Én még úgy tanultam, hogy járdán nem biciklizünk, csak amikor gyerekek vagyunk.
Igen. Alaphelyzetben komolyan kell venni, de az a tapasztalat, hogy aki fél, de biciklizik, az fölmegy a járdára. A mostani KRESZ-módosításban van is egy ilyen, nem a mi kezdeményezésünkre, hogy 10 kilométer per órás sebesség alatt, de a gyalogos tempóhoz igazodva, a gyalogosokat semmiképpen sem zavarva, föl lehetne menni a járdára. Nem is tudom, az egyik felem azt mondja, hogy ez nem jó, a másik meg az, hogy én is így kezdtem el biciklizni, nem mertem lemenni az úttestre, hanem a járdákon mehettem, olyan szakaszokon, ahol nagy forgalom volt. Aztán máshol, a kertvárosban, persze lementem, de emlékszem, hogy a budapesti bringázásnak nagy ugrópontja volt a Podmaniczky-program, ahol felújítottak sok utat, meg járdát, és akadálymentesíteni kezdtek. Azelőtt fel kellett ugratni a járdákra.
Az egy technika. Nem mindenki tudja.
Nyilván nem a kerékpározóknak akartak kedvezni, hanem a babakocsival közlekedőknek, a kerekesszékeseknek, de a kerékpározást mégis megtolta. A Bartók Béla út macskaköves volt, viszont lehetett a járdán menni. Mindent egybevetve fontos az, hogy fejlődjön az infrastruktúra, és akkor minél kevesebb ilyen konfliktus lesz. Valószínűleg azért van legtöbbször a konfliktus, mert mindenki fél valamitől. Az is rossz, ha a kerékpározótól félnek.
A kerékpározásnak az elfogadottságát befolyásolta az, hogy egyre több olyan kerékpár jelenik meg az elektrifikáció miatt, amin ránézésre is látszik, hogy nagyon drága, nem a szegények kerékpároznak?
Igen, itt kettéválik az országos trend. Van egy kutatás, ami minden országban megvan, az Eurostat csinálja talán, és aszerint a harmadik „legkerékpárosabb” ország Magyarország. Akik városban élnek, ezt nem is értik, azt gondolják, hogy biztos valamit elrontottak.
Elég elmenni Szegedig.
Ha valaki elmegy, akkor ott látja, és teljesen más az összetétele a kerékpározásnak. Régen tényleg anyagi kérdés is volt, hogy ha nincs autó, akkor bicikliznek az emberek. ...
https://infostart.hu/interju/2025/04/21/kurti-gabor-a-kerekparos-forradalom-mar-elindult-de-merunk-e-biciklire-ulni
M Imre üzente 3 hete
Egy hét múlva I BIKE BUDAPEST 2025
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1117391123752382
Egy nap, hogy az év másik 364 napján is bringás város legyen Budapest!
Egy nap, amikor úgy bringázunk át a városon, ahogy máskor nem lehet.
Amikor gyerekektől idősekig bárki bringára tud ülni.
GYERE VELÜNK április 26-án, csináljunk BRINGÁS VÁROST BUDAPESTBŐL!
I BIKE BUDAPEST esemény:
https://www.facebook.com/events/9227241220689164
I BIKE MINI esemény:
https://www.facebook.com/events/4188241774797891
M Imre üzente 3 hete
Bicajos: Kutyatámadás Törökországban
Arról már többször beszéltem és írtam, hogy a Balkánon mindennaposak a kutyatámadások. A lenti videó jól mutatja, hogy néha mekkora méretű pásztorkutyák kerülnek a bringás utazók elé. Pedig a nyáj vagy a csorda többszáz méterre legel és a pásztorok jó magasról szarnak bele, hogy éppen mit csinálnak a kutyáik. Ennél a törökországi esetnél még a rendőrséget is ki kellett hívnom, mert nemcsak a kutyák, hanem még a pásztorok is nekem akartak esni.
Ilyen és ehhez hasonló, sőt még cifrább történeteket is olvashatsz majd az első bicajos könyvemben, ha majd egyszer végre megjelenik. Hogy mikor? Hamarosan jövök az infókkal!
https://www.facebook.com/watch/?v=1375352093883875
M Imre üzente 4 hete
A Tour de Hongrie száz évének legjobb képei | 2025.04.11.
Idén ünnepli századik születésnapját a legendás magyar kerékpáros körverseny, a Tour de Hongrie. Sok víz lefolyt a Dunán, mióta Jerzsabek Károlyék elindultak 1925-ben a Gellért térről. Most, egy évszázaddal később ugyanonnan indul a verseny május 14-én. Nosztalgiázni azonban addig sem tilos, a TdH történetének legjobb képeiből válogattunk.
https://galeria.index.hu/sport/2025/04/11/tour_de_hongrie_tdh_szaz_ev_kerekpar/
M Imre üzente 1 hónapja
Veszélyesebb biciklizni, mint autózni? Meg fog lepődni a válaszon | 2025. április. 02.
A baleseti statisztika egy dolog, de gyakorlatilag eltörpül egy másik tényező mellett, ha a kerékpározás és az autózás hatásait hasonlítjuk össze.
Érdekes videót tett közzé nemrég a YouTubeon a Global Cycling Network. A körülbelül negyedórás videó készítői szerint a biciklizés nemcsak biztonságosabb, mint gondoljuk, de egyenesen a legjobb módja a munkába járásnak, ha szeretnénk egészségesek maradni.
# We Need To Talk About The Risks Of Cycling
https://www.youtube.com/watch?v=vDhGHPHCgqI
Bár kiemelik azt is, hogy a biciklizés közben nagyobb eséllyel ér minket baleset, mint az autóban ülve, az autósokat és a bicikliseket ért balesetek valószínűsége között sokkal kisebb a különbség, mint azt a legtöbben gondolnánk. A közlekedési módok biztonságosságáról szóló statisztikákat ugyanis sokszor a megtett kilométerekre vetített halálesetek számából állítják elő.
A videóban idézett statisztika szerint az Egyesült Királyságban például 1 milliárd mérföldnyi megtett távolságra az autósok esetén 3 haláleset jut, míg a biciklisek esetében 24 haláleset (az Egyesült Államokban ugyanez az arány 13:55).
Az ilyen adatok azonban csalókák, hiszen gyalog és biciklivel jellemzően kisebb távolságokra szoktunk közlekedni, mint repülőgéppel, vonattal vagy éppen autóval. Ha a megtett távolságokat arányosítjuk, akkor a biciklizés bár kockázatosabb marad az autózásnál, de már csak jóval kisebb mértékben.
Ennek ellenére nemcsak Magyarországon, de máshol is jellemző, hogy a biciklizést veszélyesebbnek ítéli a közvélemény más közlekedési eszközökhöz képest, aminek részben a baleseteket övező médiafigyelem az oka. Míg az autósokat vagy a gyalogosokat ért baleseteket sokszor nem kötik össze az emberek, addig a bicikliseket érintő balesetek egy mintává állnak össze a fejükben, ezzel fals képet kialakítva a kerékpározás kockázatairól.
https://hvg.hu/elet/20250402_biciklizes-hatasa-egeszsegre-kockazata-veszelyei
M Imre üzente 1 hónapja
M Imre írta 4 napja a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:
Ne feledjétek, ma még tehettek a Kiserdő jövőjéért! Ma jár le a ...
M Imre írta 2 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
A járdán kerékpárral vendég vagy! https://www.facebook....
M Imre írta 2 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
CM365 - Magyar Kerékpárosklub Szege: Hódmezővásárhelyiek ...
M Imre írta 2 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Kecsup Hírek: Tárgyalóasztal mellett beszélték át a...
M Imre írta 3 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Régebbi történet: Nincsenek bringások és autósok - László...
M Imre írta 3 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Kürti Gábor: a kerékpáros forradalom már elindult – de ...
M Imre írta 3 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Egy hét múlva I BIKE BUDAPEST 2025 https://www...
M Imre írta 3 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Bicajos: Kutyatámadás Törökországban Arról már ...
M Imre írta 4 hete a(z) biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
A Tour de Hongrie száz évének legjobb képei | 2025.04.11....
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás