Kerékpár: Fokozott közúti ellenőrzés a kerékpárosok közlekedés-biztonságának javítása érdekében (2011. április 4-26. között)

Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1125 fő
  • Képek - 697 db
  • Videók - 83 db
  • Blogbejegyzések - 259 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 349 db

Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1125 fő
  • Képek - 697 db
  • Videók - 83 db
  • Blogbejegyzések - 259 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 349 db

Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1125 fő
  • Képek - 697 db
  • Videók - 83 db
  • Blogbejegyzések - 259 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 349 db

Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Kerékpár Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1125 fő
  • Képek - 697 db
  • Videók - 83 db
  • Blogbejegyzések - 259 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 349 db

Üdvözlettel,
Grubb Andor
Kerékpár Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Közlemény (ORFK)

2011.03.29. kedd 13:48


A kerékpárosok közlekedés-biztonságának javítása érdekében 2011. április 4-26. között fokozott közúti ellenőrzést tart a rendőrség. A fokozott közúti ellenőrzés célja, a magyar közutak közlekedésbiztonságának javítása, valamint annak elérése, hogy a közúti közlekedési balesetek száma, súlyossági foka, valamint a meghalt és megsérült személyek száma tovább csökkenjen.


A fokozott közúti ellenőrzés alkalmával elsősorban a kerékpárosokkal kapcsolatos közúti közlekedési szabályoknak kell érvényt szerezni, azonban ennek során nem hagyhatók figyelmen kívül a gépjárművezetők által elkövetett jogsértések sem.


Az akció során a Rendőrség kiemelt figyelmet fordítunk:

  • a kerékpárosok közúti közlekedésére vonatkozó általános közlekedési szabályok betartására;

  • a kerékpárosok éjszakai és korlátozott látási viszonyok közötti láthatóságára;

  • valamint a kerékpár kötelező tartozékainak meglétére;

  • továbbá a kerékpárt ittas állapotban hajtó személyek forgalomból történő kiszűrésére és szankcionálása.

Az elmúlt évben végrehajtott ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, hogy a kerékpárral közlekedők közül sokan nincsenek tisztában a rájuk vonatkozó alapvető közlekedési szabályokkal, és sajnos egyre gyakoribbak az olyan esetek is, amikor szándékosan hagyják figyelmen kívül a közúti jelzéseket (pl. tilos jelzésen haladnak át).



A kerékpárosokat érintő közlekedési balesetek bekövetkezésének másodlagos oka, gyakran a kerékpárt ittas állapotban vezető (hajtó) személy felelőtlen magatartása.

Az ittas állapotban okozott személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek 26 %-át ittas kerékpárosok okozzák. Ezért szükséges, hogy a nem gépi meghajtású járművek vezetőit, így különösen a szabálytalanul közlekedő kerékpárosokat a rendőrség folyamatosan és célirányosan ellenőrizze, és az elkövetett jogsértő cselekményt - annak baleseti kockázatának megfelelően - differenciáltan és következetesen szankcionálja.


A közlekedési szabályokat megszegő személyekkel szemben a Rendőrség - különös figyelemmel a 2010. január 1-jén hatályba lépett KRESZ módosításra - minden esetben határozottan fel fog lépni.


A képre kattintva indul el a sajtótájékoztató felvétele.

Előadók: Óberling József - ORFK-OBB és László János elnök, operatív vezető - Magyar Kerékpárosklub


Vagy nézd meg a videót itt


Háttéranyag :)

A SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ HÁTTÉRANYAGA PPT-BEN LETÖLTHETŐ

http://baleset-megelozes.eu/pics/kerekparos_sajtaj.ppt

LÁSZLÓ JÁNOS ELŐADÁSA PPT-BEN LETÖLTHETŐ

http://baleset-megelozes.eu/pics/kerekparos_eloadas_laszlo_janos.ppt

Forrás:

Az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság honlapja


ORFK Szóvivői Iroda (hírforrás)



Mire figyeljenek a bringások a bringás közúti ellenőrzés során?


Vagy úgy is feltehettem volna a kérdést, hogy hogyan kerüljék el a bringások a bírságot, feljelentést (úgy, hogy betartják a szabályokat). Éppen olvasom a police.hu oldalon a közleményt, amelynek értelmében a rendőrség április 4. és 26. között kiemelt figyelmet szentel a kerékpárosok közlekedés-biztonságára, ezért ellenőrzéseket fog tartani. A fokozott közúti ellenőrzés alkalmával elsősorban a kerékpárosokkal kapcsolatos közúti közlekedési szabályoknak kell érvényt szerezni, azonban ennek során nem hagyhatók figyelmen kívül a gépjárművezetők által elkövetett jogsértések semolvasható a közleményben.


A rendőrség kiemelt figyelmet fog szentelni a következőkre:

  • a kerékpárosok közúti közlekedésére vonatkozó szabályok betartására;
  • a kerékpárosok éjszakai és korlátozott látási viszonyok közötti láthatóságára;
  • kerékpár kötelező tartozékainak meglétére;
  • a kerékpárt ittasan vezetők kiszűrésére.


A bringások között egyre többen következetesen betartják a szabályokat, de vannak olyanok is, akik egyáltalán nem, vagy csak hallomásból ismerik a kerékpáros közlekedési szabályokat.


Ez a bejegyzés arról fog szólni, hogy melyek azok a szabályok, amelyeket a bringásoknak be kell tartani. És nem csak az ellenőrzés alatt, hanem mindig.


Először is le kell szögezni, hogy a kerékpár járműnek számít, jogi besorolása miatt nagyon fontos megjegyezni.


A kerékpárosokra vonatkozó szabályok a KRESZ-ben (a közúti közlekedési szabályok) találhatóak meg. A KRESZ-ben az általános szabályokon túl, speciális szabályok is vonatkoznak a kerékpárosokra (és persze más járművekre is). Az általános és speciális szabályokat nem szeretném leírni, hiszen akkor elég hosszú lenne a bejegyzés, és a sorok között elveszne a lényeg. Akit érdekelnek az általános és speciális szabályok, azok keressék fel a magyarország.hu oldal jogszabálykeresőjét, és keressék meg a KRESZ-t. (vagy kattintsanak ide)


Mint ahogyan a rendőrségi közleményben olvasható, az ellenőrzés ki fog terjedni a kerékpárok kötelező tartozékaira is. Hogy melyek a kötelező tartozékok, a 6/1990. KöHÉM rendelet segít. A rendelet értelmében a kerékpár kötelező tartozékai, amelyekkel fel kell szerelni a kerékpárt:

  • könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezés;
  • két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezet, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat;
  • hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet;
  • egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával;
  • egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával;
  • hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros fényvisszaverővel;
  • legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).


Nem kötelező, de a kerékpárt fel lehet szerelni a következő tartozékokkal:

  • elöl fehér;
  • oldalán borostyánsárga;
  • mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga fényvisszaverővel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz.


Amennyiben a kerékpárra gyermekülést akar felszerelni a bringás, akkor azt a következőképpen teheti meg:

- oly módon szerelhető fel, hogy az ülés és a rajta ülő gyermek a vezetőt a kilátásban és a vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és jelzőberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetőleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.


Elég sokszor láttam már, hogy a kerékpárosok bringázás közben előszeretettel használják a mobiltelefonjukat. Nos, kerékpározás közben nem szabad mobiltelefont használni, sem nyomkodni, sem telefonálni, amelyet a KRESZ tilt.


Ugyancsak sokszor lehet látni, hogy a kerékpározók állatot (kutyát) vezetnek a bicikli mellett, amely szintén szabálytalan, a KRESZ tiltja.


A gépkocsivezetők között elég nagy népszerűségnek örvend az, hogy ha mulatni, szórakozni megy, akkor kerékpárral megy el, hiszen akkor nem vehetik el a jogosítványát, és nem probléma. A tévhitet most eloszlatom, hiszen kerékpárt sem szabad ittasan vezetni (hajtani), amelyet szintén a KRESZ tilt. Itt szeretném megemlíteni, hogy akit a rendőrség rajta kap, hogy kerékpározás közben ittas volt, attól a jogosítványát nem veszik el a rendőrök (egyik kategóriától sem lesz eltiltva). Hogy mi lehet ittas vezetés esetén? Egy korábbi bejegyzésemből megtudhatja.


Amennyiben valamelyik kerékpáros nem tartja be a rá vonatkozó szabályokat, akkor mi lehet a szankció?

- Két változat lehetséges: helyszíni bírság, vagy szabálysértési feljelentés. A helyszíni bírság 3.000 forinttól 20.000 forintig terjedhet, amelyet 30 napon belül kell befizetni, és az aláírását követően jogorvoslatra nincs lehetőség. Amennyiben a helyszíni bírságot nem fogadja el a szabálysértő, akkor az intézkedő szabályértési feljelentést fog tenni, amelynek összege a szabálysértésektől függ.


Kell-e a kerékpárosnak láthatósági mellény?

Igen. Korábban említettem, hogy a kerékpárosokra általános és speciális szabályok vonatkoznak. A láthatósági mellény viselésének szabálya a speciális szabályok között található meg:

- A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek – lakott területen kívül – fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.


Lehet-e kerékpáron személyt szállítani?

Igen, de nem korlátlanul:

- A kétkerekű kerékpáron 16. életévét betöltött személy szállíthat 10 évnél nem idősebb, a kerékpárt nem hajtó utast a kerékpár pótülésén. Kettőnél több kerekű kerékpáron 17. életévét betöltött személy szállíthat a kerékpárt nem hajtó utast.


Tehát ezen szabályokat (és a tételesen nem említetteket is) nem csak most kell betartani, hanem mindig.

Mindenkinek balesetmentes és büntetésmentes bringázást.

Mindenki ellenőrizze le, hogy minden kötelező tartozék meg van-e a kerékpáron.


És mindenki tartsa be a KRESZ szabályait!


Jogszabályok

- 1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

- 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

A rendeletekben a böngésző "szó keresőjével" lehet "vonatkozó" részt keresni: (hiszen nem az összes vonatkozó rész lett megemlítve a blogban)

Firefox böngészőnél például így - Szerkesztés menü/ Keresés menüpont/ az alul megnyiló ablakba beírod például ezt a szót: kerékpár/ majd a "következő" menügombra kattintgatsz. Így megtalálod az összes "rád" vonatkozó részt a rendelet(ek)ben.


Forrás: JogIQ.com

A szines kiemelések és megjegyzések, magyarázatok illetőleg egyes linkek tőlem származnak.

(mestervezeto)



ORFK-OBB - Magyar Kerékpárosklub:

Közös összefogás a biztonságos kerékpározásért


2011. április 4-26. között a rendőrség fokozott közúti ellenőrzést tart a kerékpáros közlekedés biztonságának javítása érdekében ezt ma közös sajtótájékoztatón jelentették be, ahol az ORFK képviselőjén kívül a Magyar Kerékpárosklub is jelen volt. László János elnök a kerékpáros közlekedés terjedésének fontosságáról beszélt, és ismertette a biztonságos kerékpáros közlekedés érdekében meghatározott közös üzeneteket.


„Együtt közlekedünk”

Közös összefogás a biztonságos kerékpározásért


ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság, Magyar Kerékpárosklub

Közös üzenetek


1. Legyünk partnerek, működjünk együtt! A közlekedés nem harc. A közlekedők akár gyalogosan, kerékpárral, akár más járművet használva közlekednek, egymás partnerei. Közös érdekük és feladatuk, hogy egymást kölcsönösen segítsék, egymás közlekedését ne veszélyeztessék, indokolatlanul ne akadályozzák vagy nehezítsék.


2. Fontos és hasznos, hogy egyre többen kerékpárral közlekednek.

Azért, mert a közlekedők így jobban figyelnek a kerékpárral közlekedőkre, ezáltal csökken a súlyos kerékpáros balesetek száma. Az utóbbi 4 évben Budapesten megduplázódott a hétköznapi kerékpáros forgalom, azonban a súlyos kerékpáros balesetek száma nem nőtt.


3. Ne feledd, a kerékpár is jármű! A kerékpár vezetője a közlekedés egyenrangú résztvevője. Jogait és kötelezettségeit a KRESZ szabályozza.


4. Védd a sérülékeny közlekedőket! Minden közlekedőnek a sérülékenyebb partner védelmének elvét kell követnie. Az autóval közlekedőnek fokozottan óvnia kell a nála sérülékenyebb kerékpárost és gyalogost. A kerékpárral közlekedőnek, pedig a nála sérülékenyebb gyalogosokra kell fokozottan odafigyelnie.


5. A járda a gyalogosoké! A kerékpárral közlekedő csak vendég a járdán, ott a gyalogosan közlekedőket nem veszélyeztetve közlekedhet, de csak akkor, ha más biztonságosabb lehetőség nem biztosított az adott útszakaszon.


6. Egyirányú utcákban szabályosan közlekedj! A kerékpáros csak a behajtást engedélyező táblával jelölt egyirányú utcába hajthat be a menetiránnyal ellenkező irányba. Ezekben az utcákban azonban minden közlekedőnek fokozott óvatossággal és körültekintéssel kell közlekednie!


7. Látszódj, hogy lássanak! A lámpa nem divat és nem is ciki. A lámpák, fényvisszaverők, prizmák és a fényvisszaverő felületekkel ellátott ruházat a kerékpárral közlekedők biztonságát szolgálják. A többi közlekedő jobban látja és hamarabb észreveszi a kerékpárral közlekedőt, ami az együtt közlekedés biztonságát növeli.


8. Tájékozódj! Ha bizonytalan vagy a kerékpározással kapcsolatos kérdésekben a Magyar Kerékpárosklub weboldalán és letölthető tájékoztató kiadványaiból (http://kerekparosklub.hu/kisokos), valamint az ORFK-OBB honlapjain (http://baleset-megelozes.eu és a http://kreszvaltozas.hu tájékozódhatsz.


Budapest, 2011.03.29.


A teljes közlemény innen tölthető le.

Az ORFK közleménye innen tölthető le.


Nézz meg még több bemutatót a Magyar Kerékpárosklub anyagaiból!


A kerékpáros balesetek és a forgalom viszonyát bemutató prezentációnk az alábbi linken tekinthető meg.



Forrás: Magyar Kerékpárosklub



Kisokos kerékpárral közlekedőknek


Kedves Kerékpáros Barátunk!


Szeretettel köszöntünk azoknak az egyre gyarapodó táborában, akik már rájöttek: bringázni jó.


Ezzel a kisokossal segíteni szeretnénk abban, hogy Neked is sok örömet okozzon a kerékpározás. Összeállításában sok olyan barátunk segített, aki hosszú évek óta teker az úton, túrázik családjával biciklin, vagy a kerékpársport az élete. Az ő tapasztalataikat gyűjtöttük össze, hogy Neked már ne kelljen a saját károdon tanulni.


Kisokosunk három részből áll:

- Az első részben az alapokat mutatjuk be, amelyek ismerete fontos ahhoz, hogy mindig örömöd teljen a kerékpározásban — például, hogy milyen szempontokat vegyünk figyelembe, ha kerékpárt vásárolunk, vagy hogyan csökkenthetjük az esélyét, hogy éppen a mi bringánkat lopják el.

- A második részben a KRESZ-szel foglalkozunk, hogy mely szabályokra kell fokozottan figyelnünk kerékpáron közlekedve.

- A harmadik részben azt írjuk le, hogy mik azok a nagyon fontos íratlan szabályok, amelyeket érdemes és fontos tudni a biztonságos közlekedéshez.


László János elnök,

Magyar Kerékpárosklub


Kisokos Alapok

Kisokos Közlekedés

Kisokos KRESZ

Kisokos Teljes


A kisokost letöltheted részenként is, és egyben is.

Fontos: Olvasás során találkozhatsz még apróbb hibákkal, ezeket a visszajelzések alapján folyamatosan javítjuk a következő hetekben.


Forrás: Magyar Kerékpárosklub











Címkék: 2010 január 1. balesetmegelőzés gyermekülés helyszíni bírság ittas vezetés kampány kerékpáros kerékpáros kultúra kerékpáros közlekedés kerékpáros turizmus kerékpártárolás kiadvány kivilágítási szabályok kresz kresz módosítás kötelező tartozékok közlekedésbiztonság közlekedési balesetek közlekedési szabályok közlekedési tanácsok közlemény közúti ellenőrzés lászló jános láthatóság láthatósági mellény magyar kerékpárosklub obb oktatás orfk-obb police.hu rendőrség sajtótájékoztató szabálysértési feljelentés személyszállítás óberling józsef

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 12 éve

Az ellenőrzés tanulságai (videó - részletes dokumentációval: a "Leírás"-ban)

Sajtóközlemény az 2011. április 4-26. között megtartott kerékpárosokat érintő fokozott közúti ellenőrzés eredményeiről
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/sajtokozlemeny_az_2011_aprilis_426_kozott_megtartott_kerekparosokat_erinto_fokozott_kozuti_ellenorzes_eredmenyeirol

Válasz

M Imre üzente 13 éve

Javaslatokat pedig nem kaptam ;)

Válasz

M Imre üzente 13 éve

Alex. Jelenleg sok baj van a közösségi közlekedés megreformálásában. Mindenesetre a Magyar Kerékpárosklubtól nagy öröm látni, hogy teljes mellszélességgel vesz részt a közösségi életben, úgymint a jog terén is. Óberling József munkáját is csak dícsérni tudom, rövid ideig volt az NKH vezetője is, sajnos nem sokáig. Az igaz, hogy egy-két ember nem képes megreformálni mindenekelőtt az "agyakat", a gondolkodást. Sajnos, úgy veszem észre, a magyar közösségi közlekedésben szinte csak a büntetésektől való félelem tartja vissza az őrülteket ... akár az örök életre való eltiltás a jogosítványtól és én még bevezetném a "sokkoló" hatású kampányvideókat, persze sok vicces szemléletű is jöhet, melyek külföldön már bizonyítottak. Mindenképpen kell valamilyen tényleges visszatartó erő a szabálysértések ellen.
Az, hogy néha akadnak olyan helyzetek, amikor 3 rendőr fog közre egy "szegény" kerékpárost, előfordul. Lehet, hogy hárman voltak éppen egy helyen szolgálatban ... a másik kettő menjen el fagyizni? :) Este lehetnének hárman (f"ényes nappal")? Sajnos, a rendőrök sem hibátlanok, de felelősségre lehet őket is vonni. Abba nem mennék bele, hogy a bírságolásból (kerékpárosok bírságolása is) befolyt pénz hova megy, szerintem ez már - sajnos - politikai kérdés. Viszont őket, a politikusokat is felelősségre lehet vonni, sikkasztásért, stb., erre vannak példák, de talán nem elég sok.
A bringautak fejlesztése nem rendelhető alá a közutak felújításának, melyek nagyon rossz állapotban vannak, viszont én úgy érzem, ha nem bringautak terén, de kerékpáros közlekedésre kijelölt felületek gyarapodása terén és akár az új "sávok": nyitott kerékpársáv, kerékpáros nyom létrejötte, ha lassan is, de a jogalkotók felfogásának pozitív irányba történő elmozdulását jelzi. Tekintettel kell lenni a "többiekre" és a rendelkezésre álló pénzekre, támogatások, pályázatok kínálta lehetőségekre. Persze nagyon szép lenne, ha jövőre már Budapest kerékpáros város lenne ... én viszont hallottam, hogy például Hajdú-Bihar megyében, azt hiszem Szováton az egész faluban ki lett alakítva kerékpárút - tehát nagyon sok függ a helyi polgármester felfogásától és a helyi lakosok igényétől ... Budapesten igen erős az autós lobbi és az igény is - sajnos, hiszen a forgalomnak nem Budapesten "keresztül" kellene folynia, ez maradjon a Duna dolga.
El kell fogadni azt, hogy kerékpárral közlekedve is közlekedünk, tehát a KRESZ szabályai vonatkoznak ránk, elüthet egy kerékpáros egy 2-3 éves kisgyereket, de autós is elülhet egy kerékpárost.
Attól függetlenül, hogy mit nevezünk szemellenzősnek, én azt hiszem a legtöbb rendőr nem vadállat és vadász, aki a gyanútlan kerékpárosok ezreit bírságolná, mert ezt kapta feladatul, mert nem hiszem, hogy "ilyen szinten" ezt kapta volna ... nekik is van - remélem - családjuk, gyerekük, kerékpáruk.
Van most egy kampányszerű ellenőrzés, nem csak a kerékpárosokat nézik, nem razzia, mint sok média jelzi. Fel kell fogni úgy, hogy az érdekünkben. Nem bríságolnak minden "kisebb" szabálysértésért. Hiszen nem bírságolják végig a járdán szabálytatanul parkolókat, a mozgássérültek helyén parkolókat ... bár ezek rossz példák, mert éppenhogy kellene - ezt is. Szigor kell, de rugalmas szigor. ha valaki szándékosan szeg szabályt, azt meg kell büntetni. Ez van. Miért a rendőrség végzi ezt a munkát. mert nagyobb "presztizsük" van, mint a közterületeseknek és többek között ez a feladatuk.
Ha valaki nem képes felszerelni a bringáját az alap dolgokkal, piroson megy át, záróvonalon megy át, este nem veszi fel a láthatósági mellényt ... akkor nem jogosult a közlekedésre, akármilyen környezetvédő és akármennyire nincs egyébként pénze jármű megvásárlására és benzin 8gázolaj) megvételére. A szabályok, akármennyire fájnak, vannak, be kell tartani. Azon kell finomítani, hogy ténylegesen azok bünhődjenek, akik folyamatosan és szándékosan vétenek a szabályok ellen, legyenek azok járművel vagy gyalogosan közlekedők. A pénzek útját pedig figyelni kell, ezt kötelesek a lakosság vagy az érdeklődő tudomására hozni, nem lehet titkos adat .. csak erre még kevesen figyeltek fel. Ajánlom az Transparency International nevű szervezetet, például, hozzájuk lehet fordulni segítségért:
http://www.transparency.hu/
.. igaz, ennek nem így kéne lennie.

Válasz

Szabó István üzente 13 éve

Valószínű velem az lehet a baj kedves Imre, hogy amolyan játékként és szórakozásképp gondolok a kerékpározásra, nem pedig a szigorú értelemben vett közlekedési eszközre, mindamellett, hogy nagyon hasznos alternatívája a füstokádó személyautók leváltására rövidebb távokon, különösen a városi forgalom csökkentése érdekében. Egyetértek természetesen azzal, hogy felelősség nélkül nem lehet részt venni a forgalomban, főleg nem ittasan, legyen az motor, autó, avagy kerékpár, és nem is a KRESZ ésszerűségét és fontosságát szeretném megkérdőjelezni. DE! Legyünk őszinték, ha nincs meg minden kötelező felszerelésem a kerékpározáshoz akkor nem vehetek részt vele forgalomban, de milyen forgalomban? Kerékpárúton, közúton, városban, vagy egyáltalán??? Mikor először hallottam a szankcionálásról, viccnek gondoltam, de már láttam a Bartókon egy kerékpárost akit 3 rendőr vett körbe fényes nappal, egy kicsit elgondolkodtam, hogy 3 rendőrnek - elnézést a lealacsonyításért - ilyen piszlicsáré dologgal kell foglalkoznia, és megsarcolni azt, aki tegyük fel anyagi okok miatt, vagy környezettudatosságból de a bringát választja közlekedési eszköznek, és elveszik a pénzét. Mert mindenbe bele lehet kötni, persze léteznek utópiák szemellenzős merőlegesen és párhuzamosan egyenes vonalon közlekedő droidokkal teli világról ahol a fő jelszavak a "csendet, rendet, fegyelmet", de az élet másképp működik. Én ezt egy nagyfokú terrorizálásnak tartom, miért a rendőrségnek kell ezzel foglalkoznia és büntetnie, miért nem a közterület felügyelőknek, aki ugyanúgy igazoltathat, aztán súlyos kihágás esetén tegyen feljelentést maximum... Mire költik a bírságokból befolyt pénzt? A bringabírságok el vannak különítve a bringások által tönkretett életek megváltására, vagy a családtagjaikat bicikligázolásban elvesztett hozzátartozók megsegítésére? Netán bringautak fejlesztésére? Ugyan már...

Válasz

M Imre üzente 13 éve

Este térek vissza ... munkába megyek!
Szép napot!

Válasz

M Imre üzente 13 éve

Kedves István! Ha az ittas gyalogos balesetet okoz, ugyanúgy megbüntetik, mint a többi közlekedőt.
Miért ugyanúgy büntetni, mint az autós. Mert a KRESZ szabályok gyűjteménye, nem társasjáték! :) Ha nem tudja valaki betartani - amiből az autós le is vizsgázik (más kérdés, hogy..) - akkor ne kerékpározzon. Már volt arra példa, hogy majdnem nekemjött a piroson áthajtó kollega biciklivel, nem ököllel, hanem majdnem elütött - ezért büntetik ugyanúgy.
"Egy túra közben miért nem lehet meginni egy sört, vagy bort felelősséggel" - mert nem lehet, ez a szabály: iszik vagy vezet - Ön dönt ;) Ez van.
Nincsen ennek lehúzás szaga, ha betartják a szabályokat, akkor nem büntetnek.
A javaslatait várom, hogy a morált hogyan lehet még javítani, mert nálunk eddig még csak ez a "lehúzás" jött be, a többit a kedves közlekedő leszarja ... kedves István :)

Válasz

Szabó István üzente 13 éve

Igen ez tiszta sor, de ha az ittas biciklizésnél tartunk, akkor szóba hozhatnánk az ittas gyalogosokat is, meg lehet nézni Bp belvárost péntek szombat esténként mikor 3 sörtől felvértezve milyen bátorsággal mennek át az úttesten az autók között egyesek. Ha valaki tajtrészegen ment bringával, akkor nyilván kötelessége a rendőrnek leszedni és felszólítani h nem közlekedhet, de úgy büntetni mint egy autóst ha ittasan vezet azt hiszem túlzás. Akinek nincs jogsija mit kap? Egy túra közben miért nem lehet meginni egy sört, vagy bort felelősséggel, ha meg valaki hülye és baj lesz belőle viselje a következményeit ahogy eddig is kellett tenni. Nyilván foglalkozni kell a biztonsággal és a közlekedési morál javításával, de bírságok kiszabása kerékpározás közben elkövetett vétségekért enyhén túlzás. A lámpa felszerelés alap dolognak kellene legyen, mert senki nem szeretné gondolom hogy kivasalják menet közben, illetve senki nem szeretné azt a keresztet cipelni, h elütött egy részeg kivilágítatlan biciklist... Vannak alap dolgok amit intelligensen is fel lehet fogni, és van aminek lehúzás szaga van az előzőek nevében. Kiv lennék pár olyanra akit megbüntettek az utóbbi napokban, hogy történt, mi történt, miért történt....

Válasz

M Imre üzente 13 éve

Én nem hiszem, hogy erre menne a dolog; kötelező tartozékok és a láthatósági mellény, gondolom, megvan, ittasan senki nem vezet ... a KRESZ szabályokat is betartják a kerékpárosok (mint az autósok is) - semmi probléma, semmi extra ... félni, semmi esetre nem kell a közlekedés közben.
Éppen a kerékpárosok és a gyalogosok védelmére változtak a múlt év januárjában a szabályok.
A közlekedésbiztonság "nevében" nem csak és kizárólag Magyarországon akcióznak a rendőrök, hanem világszerte - mert ezzel (sajnos) foglalkozni kell.
És nyilván ez a blog sem a levegőbe ment:
http://kerekagy.blog.hu/2009/09/06/az_uj_kresz_megmentheti_a_biciklisek_becsuletet

Válasz

Szabó István üzente 13 éve

Ez az egész cirkusz csak azért van, mert nincs pénz az államkasszában, az autósokat már nem merik mivel letépni annyi félét meg felé fizetnek (fizetünk), ezért jött az új ötlet, egyre többen vannak a bringások b...szuk meg őket is. Ez már mindennek a legalja, ez a személyiségi jogok korlátozása, már a bringára se merjen felülni az ember egy vasárnap délután úgy hogy ne kelljen attól félnie, hogy az első arra járó rendőr pénzt vesz ki a zsebéből. Ez nem európa, minden ami költség, bírság, járulék az európai mértékű, a fizetések meg egyáltalán nincsenek ezzel arányban. Nagy bajok vannak itt, nem a bringás a főellenség akit csesztetni kéne azt gondolom.... És mondhat bárki bármit, a "közlekedésbiztonság nevében akcióznak a rendőrök" egy szar kamu duma, csak leégetik a rendőrséget.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 5 napja a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Halász Áron \ Lyon (Franciaország).: Majd...

M Imre írta 1 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Védjük meg Budapestet! Szavazz a Budapesti ...

M Imre írta 3 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Ilyen is volt régen… (2013.) Első önkéntes parkszépítő akció - ...

M Imre írta 3 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

bicibus: ... a gyerekek, felnőttek kíséretében előre ...

M Imre írta 3 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Európai Mobilitási Hét Díj A magyar főváros mintegy 60 ...

M Imre írta 1 hónapja a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Március 23-án 20:30-kor újra lekapcsolunk egy órára. De a ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu